Stora nyheter på Helagotland.se!

Blogg2015-11-23 11:08

Tisdagen den 24 november är en viktig dag för Helagotland.se, och för alla våra användare.

Vi presenterar många nyheter som kommer göra vår sajt ännu bättre och mer innehållsrik.

I dag publicerar vi inga artiklar i sin helhet ur Gotlands Allehanda och Gotlands Tidningar, bortsett från ledare och krönikörer. Men nu börjar vi med det i vår nya plusmodell.

Det innebär att du som prenumerant kan läsa exempelvis GT:s Magnus Ihreskogs populära intervjuer under vinjetten 2sidor, och Gotlands Allehandas långa fördjupande söndagsreportage. Det blir fler artiklar om sport och kultur.

För de som redan prenumenerar på någon av tidningarna är allt plusmaterial gratis, eller det ingår så att säga i det pris man betalar för prenumerationen.

Den som inte har någon tidning kan ändå lösa ett digitalt abonnemang och läsa materialet. Vi kommer att ha olika nivåer, så du kan välja vad som passar bäst för dig.

Ett dygn kostar 29 kronor och en månad 79 kronor. Vill du dessutom ha fri tillgång till hela e-tidningen kostar det 149 kronor för en månad som pluskund. För 207 kronor i månaden från du allt på Helagotland.se, inklusive tidningen hem i brevlådan!

Det är viktigt att poängtera här att det material som finns i dag på Helagotland.se även fortsättningsvis kommer att vara gratis, det är bara det vi tillför som kommer att hamna bakom en betalvägg.

Enda skillnaden mot i dag är att du som vill läsa våra nyheter gratis måste logga in på sajten, och registrera ett konto. Ett antal artiklar varje månad är helt upplåsta, sedan ber vi dig att registrera dig.

Allt det här kommer vi att hjälpa dig med. Dels kommer vi att ha en chatt öppen vardagar 8-17, vi har stora annonser i tidningarna och på sajten, och vår kundservice står redo att hjälpa dig på telefon 0498 20 25 15.

Dessutom kommer marknadsavdelningen att bege sig ut på turné över Gotland för att hjälpa till på plats.

Du träffar dem här:

Onsdag 2 december

10-12 Fårösund, ICA

13-14 Lärbro, Coop

15-17 Slite, ICA

Torsdag 3 december

9-11 Klintehamn, Coop

12-14 Hemse Ica

Fredag 4 december

10-12 Burgsvik Ica

Måndag 7 december

10-11 Roma, Gårdsservice

12-13 Ljugarn, Coop

14-15 Katthammarsvik, Tempo

Tisdag 8 december

10-12 Visby, ICA Maxi

13-15 Visby, Gallerian

15.30-17.30 Visby, Willys

Här hittar du några enkla och raka frågor och svar! Tveka inte att höra av dig till oss om det är något annat du undrar!

1. Fråga: Varför måste man logga in på sajten?

För att vi vill ha en starkare och mer kvalitativ relation med våra användare. Du som användare är viktig för oss och vi vill leverera innehåll som passar dig. Över tid vill vi kunna erbjuda en bättre personifierad digital upplevelse till våra användare. Surfkonto på sajten kostar ingenting och innebär inga åtaganden för dig som kund. Du skapar ett surfkonto vid ett tillfälle och använder samma inloggning på alla våra nyhetssajter inom NTM.

2. Fråga: Varför är vissa artiklar PLUS-märkta?

Det PLUS-märkta innehållet är exklusivt för våra betalande prenumeranter. Tjänsten ingår som en extra bonus för våra tidningsprenumeranter och digitala prenumeranter. Vi anstränger oss för att skapa unikt lokalt innehåll i PLUS-paketet som inte finns någon annanstans. En ny möjlighet är att läsaren endast kan prenumerera på PLUS om man vill.

3. Fråga: Vad gör ni med mina personuppgifter?

Om du bara vill ha skapa ett konto hos oss behöver du inte lämna särskilt mycket personuppgifter, det räcker med namn, e-post, födelsedatum, kön och postnummer. Dessa uppgifter kommer vi inte att sälja vidare till någon annan. Som betalande får du lämna några ytterligare uppgifter eftersom vi behöver kunna garantera leverans och att du får rätt paket till rätt pris. Dessa uppgifter kommer vi inte heller att sälja vidare till någon annan.

4. Fråga: Kommer ni att börja ta betalt för att ha ett konto på sajten?

Nej.

5. Fråga: Vart vänder jag mig om jag får tekniska problem eller har ytterligare frågor?

På våra kundservicesidor får du många svar. Här finner du också frågor och svar på många av våra produkter och tjänster.

På sidan där du ombeds logga in har vi en chatt. Den är öppen varje vardag klockan 08.00 – 17.00. Där tar vi gärna emot dina frågor. När chatten inte är bemannad kan du använda chatten för att skicka mail till vår kundtjänst som hjälper dig med svaren.

Läs mer om