I dag presenterades under visst hemlighetsmakeri Region Gotlands senaste marknadsförings/sponsorsatsning.
Det blev en riddare. Riddare Bagge av Region Gotland som ni kan läsa om här.
Att sponsra torneamentum, och att satsa på marknadsföring är i sig inget dumt, tycker jag.
Hittills har det förvisso varit Rederiet som stått för den smarta - och påkostade - marknadsföringen av Gotland (jorden runt-kampanjen är briljant, från början till slut med flash mobs i tunnelbanan och allt).
Men det som är lite roligt, eller mycket roligt till och med, är att denne riddare ska vara en "välfärdens härförare". Han ska alltså "försvara den allmänna välfärden".
Detta är ju ett smashläge för bra för att försitta, vilket moderate riksdagsledamoten Gustaf Hoffstedt inte heller gjorde på onelinerforumet Facebook när han konstaterade att åhörarna väntat på just denna härförare ett tag...
Nu ska vi minnas att den förra majoriteten knappast heller fattade briljanta beslut i tid och otid. Att gotlänningar missnöjesröstar i varje val och att vi därför aldrig får någon som helst kontinuitet i styrandet och ställandet har sina orsaker.
Men en välfärdens härförare, Jag betvivlar inte för en sekund att riddare Bagge skulle kunna göra kaffeved av en och annan långbänk.
Vilket vore välkommet.
Bagge for president.