Om du upplevt problem att logga in med till exempel en Iphone/iPad beror det säkerligen på att webbläsaren i iPhonen/iPaden är inställd på att inte ta emot cookies från tredje part. Din enhet, dator, telefon eller surfplatta måste godkänna cookies från tredje part för bästa funktion på våra sajter.
Om du har iOS 7, ställ in under inställningar>Safari - blockera Cookies ALDRIG
Om du har iOS 8, ställ in under inställningar>Safari tillåt Cookies ALLTID
Kontrollera samtidigt att du inte har privat surfning påslagen (Safari) eller surfar i inkognitoflik (Chrome).
Om man har iOS7 kan man behöva starta om Safari/Chrome.
Om man har iOS8 bör man starta om telefonen/plattan helt efter att man ändrat inställningarna.
Detta beroende på att många enheter med iOS8 har problem med att inställningar för hantering av cookies inte sparas korrekt. Detta fel finns dokumenterat i Apples egna kunskapsdatabas.
Om du haft ett bokmärke på ”hemskärmen”, radera detta och lägg in det på nytt. I iOS (iPhone/iPad) sparas mer än webbadressen i bokmärket vilket kan innebära problem för en del användare.
Varje gång du uppdaterar ditt operativsystem återställs dina inställningar för b.la cookies, tänk på att kontrollera och justera tillbaks dina inställningar enligt ovan.
Gammal webbläsare/operativsystem på dator.
Om man använder t.ex Windows XP och IE 8 på PC eller Safari version 5 .x.x på Mac, är dessa för gamla för att vara kompatibel med moderna webbplatser.
Detta gäller även andra webbleverantörer tex Google/Gmail mm. Microsoft har också slutat med sin support på XP.
Exempel på gamla operativsystem är: Windows XP med IE7 eller IE8. Mac OS 10.6.X med Safari 5.x.x samt Mac OS 10.7.X (längre än 10.7.5) om Safari är lägre version än 6.1.6
Tips: Uppgradera operativsystem så att nyare webbläsare kan användas. Alternativt prova Google Chrome i den högsta version som ditt operativsystem tillåter.