Johan Lindvall, 42, slutar sin tjänst som varumärkes- och sponsringschef för Svenska Spel. Han lämnar bolaget i mars och står till förfogande under uppsägningstiden fram till augusti.
För två år sedan blev Johan Lindvall varumärkeschef och har i den rollen varit en viktig person för Svenska Spel och därmed även för hela den svenska idrottsrörelsen. Han har varit ansvarig för landets största sponsringsbudget på en kvarts miljard kronor.
Ett drömjobb för många. Så då är frågan, varför väljer han att lämna?
- Jag har funderat fram och tillbaka under ett tag och kommit fram till det här beslutet. Jag är mitt i livet och det ska bli skönt att få styra sitt eget öde.
- Jag tycker det känns bra och jag är väldigt glad just nu att jag vågar ta det här beslutet. Det ska bli spännande.
Vad ska du göra nu då?
- Jag har en del tankar om vad jag ska göra men just nu inget konkret. Först ska jag bara landa tänker jag.
Johan Lindvall har arbetat på Svenska Spel i elva år och har gjort en spikrak karriär inom företaget.
- Det har varit helt fantastiska elva år. Jag är så tacksam gentemot Svenska Spel och allt jag fått vara med om i företagets regi. Det har varit otroligt roliga saker, och det finns absolut ingen dramatik bakom det här. Det är ett val jag gör för min egen skull.