Det blev många varianter av Pugh musikaliskt under denna konsert. Förutom med blåsorkestern spelade han bland annat solo, elektriskt och akustiskt, hade officiell Gotlandspremiär för Pugh Trio och sjöng på gutamål.

De låtar han gjorde tillsammans med blåsorkestern (förstärkt med doa doa-kör) var rejält omarrangerade med totalt sex arrangörer inblandade för att få variation på arren.
Ibland fungerade det och lyfte musiken, emellanåt blev det lite lekstuga. Pughs tolkning av Kurt Weils "Surabaya Johnny" ur Brechts "Tolvskillingsoperan" fungerade förstås utmärkt, utsmyckad och brokig som den är redan från start. Men även några av Pughs egna låtar som "Vandrar i ett regn" med sitt flöjtslut och ryckiga melodifestivallåten "Nattmara" lyfte av inramningen.

Att långsamma "Gammeldags tro" lät som originalet när Pugh här kompades av några av de Gotlandsmusiker som brukar spela brunnsmusik i Botaniska trädgårdens Floratempel var förstås inte så konstigt, den har ju i sig precis det soundet kombinerat med tramporgel.
Från Grymlings-perioden kom "Där gullvivan blommar" som Pugh valde att göra i gutamålsversinen signerad Las Jakobsson. Denne fanns också i publiken och harangerades av herr Rogefeldt (men konferencieren Eva Sjöstrands försök att senare få dem att senare sjunga den tillsammans tände Pugh inte alls på).

Och så passade han på att ha officiell gotländsk scenpremiär med Pugh Trio, det band som han sedan en period turnerar med och där gotlänningarna Hasse Tholin-bas och Micke Lyander-trummor återfinns.
De körde bland annat "Bolla och rulla" och Pugh lovade att trion skulle återkomma med ett större arrangemang på hemmaplan i januari.
Konsertavslut skedde med "Stockholm Stockholm".