Helagotland.se kunde för några veckor sedan rapportera om att Thomas Kahlström och Karolina Lyngstad skulle bli de nya affischnamnen för Svenska Spels reklamfilmer om Keno.

– Vi har varit på Island och västkusten i USA. Det har varit jättebra och fantastiskt väder. Thomas och Karolina har också varit superduktiga, säger Lotta Westerberg, kommunikationsansvarig för Keno på Svenska Spel, och berättar att de kom hem i mitten av veckan.

Hon säger att det kommer vara ungefär samma tema som det har varit i de senaste reklamfilmerna.

Artikelbild

| Karolina Lyngstad ute på en jetski.

– Det är på temat kring de problem som man kan få som miljonär. Man känner igen sig i löjliga vardagsproblem. Det ska vara lite ironiskt och humoristiskt, säger Lotta Westerberg.

Vad har du att säga om Karolina och Thomas insats?

– De har varit jättebra och väldigt duktiga framför kameran. Det är två personer som passade bra ihop som par, lite gnälligt med glimten i ögat. De har också varit väldigt trevliga, säger Lotta Westerberg.

Hon säger att det varit intensiva dagar i samband med produktionen.

Artikelbild

| Thomas Kahlström på en jetski i samband med inspelningen.

– Vi gick upp vid sex på morgonen och körde på tills det blev mörkt. Så det blev runt tolv timmar varje dag och det är inte direkt någon semester man är på. Men det har inte varit så att det funnits tid för så mycket annat, säger Lotta Westerberg.

Reklamfilmerna kommer att sända för första gången under vecka nio. Produktionsbolaget har varit Film de Liberté och reklambyrån har varit King.