Succé för DG:s nya reklamfilm

I förra veckan började Destination Gotlands nya reklamfilm sändas i tv och succén är redan ett faktum.

Foto: Krister Nordin

VIDEO2015-04-21 17:05

Destination Gotland har väntat på att få se hur reklamfilmen skulle påverka bokningsläget efter att den började sändas i tv. Jämfört med samma vecka i fjol har antalet bokningar gått upp med 54 procent. Därmed har reklamfilmen redan gett den effekt som man hoppats på.

– Vi ser att det verkligen är "proppen ur" när påskledigheten är klar och man byter fokus från vinterledigt till att tänka på ledigheten under sommaren. Det är därför vi precis nu gått ut med filmen, det är rejält genomtänkt, säger Per-Erling Evensen, information- och marknadschef på Destination Gotland.

Totalt för sommarveckorna 25 till 32 har antalet bokningar gått upp med sju procent, jämfört med samma tidpunkt under 2014.

– Det är vansinnigt roligt och glädjande att bokningsläget jämfört med i fjol ser så bra ut.

Däremot har Destination Gotland sett en nedgång under vecka 26 och 27 som ligger i anslutning till Almedalsveckan.

– Vi pratade om det på Trafikrådet och både vi och flyget ser en nedgång. Men vi tror att man i år bestämmer sig senare och att det kommer hämta upp sig.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!